Trainingen leermateriaal en onderwijskundige thema’s
Het werken met open leermateriaal biedt veel mogelijkheden voor scholen om de regie te nemen over het eigen onderwijs. Wij helpen scholen daar graag bij! Daarom bieden wij trainingen aan voor docenten, schoolleiders en bestuurders voor het werken met open leermateriaal en het maken van goed leermiddelenbeleid. Daarnaast bieden we begeleiding en training op onderwijskundige thema’s zoals formatief handelen, werken vanuit leerdoelen en sociaal-emotionele ontwikkeling.
Met de filter kun je zoeken naar trainingen die voor jou interessant zijn.
Meesterlijke verhalen
Casus: Het project basisvaardigheden van IVO Deurne
Joost Meulendijks, kwaliteitsmedewerker onderwijs
Wil je meer weten over onze trainingen?
Heb je belangstelling voor een training op locatie? Wil je meer informatie over de inhoud van de trainingen of wil je ondersteuning bij je opleidingsprogramma of studiedag? Neem dan met ons contact op via het contactformulier. Onze specialist professionalisering Joost Dusseljee helpt je graag verder.
Ben je deelnemer aan VO-content? Dan krijg je 10% korting op alle aangeboden trainingen. Je kunt in het onderstaande blok controleren of jouw school al deelnemer is.
Ik wil graag meer weten over trainingen
"*" geeft vereiste velden aan
Is jouw school al deelnemer?
Als deelnemer krijg je korting op onze trainingen. Dus kijk even of jouw school al deelnemer is!
Type de naam van de school. Zodra je begint te typen, wordt het zoekresultaat weergegeven.
Is je school nog geen deelnemer? We komen graag langs om te vertellen over de trainingen van VO-content. Of maak gebruik van de mogelijkheid voor een proefdeelname.
Blijf op de hoogte van VO-content
‘Het opstellen van het leermiddelen-beleidsplan is voor SOML een houvast voor de komende jaren, waarin we verwachten dat er op het gebied van leermiddelenontwikkeling veel gaat veranderen vanwege de digitalisering en de beweging in de markt. In de door VO-content begeleide sessies zijn we –met alle scholen afgevaardigd in ver- schillende rollen- aan de hand genomen van de bestaande situatie naar een gewenste situatie. De gewenste situatie dient als als uitgangspunt voor onze visie op onderwijs. Mede dankzij de begeleiding is het leermiddelenbeleidsplan een herkenbaar kader voor iedereen in de organisatie. Het beleidsplan helpt ons in de keuzes die we maken bij het aangaan van een nieuwe Europese aanbesteding en leidt tot het formuleren van een visie op Blended Learning. Ik merk dat de begeleiding van VO-content heeft bijgedragen aan een open gesprek hierover en dat de adviseur leermiddelenbeleid met ons de lastige materie heeft getrechterd van veel naar relevante inzichten.’
Meesterlijke verhalen
’Zie als docent AI maar als je bondgenoot’
directeur van ROER College Schöndeln