Arrangeren digitaal leermateriaal
Leerdoelen zijn de basis voor het ontwerpen van jouw onderwijs. Ze geven jou en je leerlingen duidelijkheid over wat er geleerd gaat worden. Bij het gebruik van een methode bepaal je op basis van de leerdoelen welke hoofdstukken en paragrafen je behandelt. Maar met (open) digitaal leermateriaal is het niet alleen mogelijk om lesstof te selecteren. Je kunt ook alles zelf aanpassen. Bij de Stercollecties van VO-content kan dit tot op het kleinste detail. Het aanpassen van het leermateriaal kan zo simpel zijn als het veranderen van de volgorde, het verwijderen van onderdelen, zelf materiaal toevoegen, of zelfs het compleet opbouwen van een leerlijn van zelfgemaakt digitaal leermateriaal!
Resultaat:
Aan het eind van de training kun je:
- Uitleggen wat arrangeren is en hoe je dit aan kunt pakken.
- Een leermodule of lessenserie ontwerpen op basis van landelijke leerdoelen en door de school of sectie zelf gedefinieerde leerdoelen, en die is opgebouwd uit thema’s en opdrachten die aansluiten bij de gedefinieerde leerdoelen en tussendoelen.
- Deze lessenserie maken en beschikbaar stellen voor leerlingen in Wikiwijs of SterMonitor aan de hand van de VO-content Stercollecties, eigen materiaal en beschikbaar open leermateriaal.
- Het ontwerpproces met behulp van ChatGPT een turbostart kan geven.
Tijdsinvestering: 2x een sessie van 1 dagdeel (+/- 3 uur). Er volgt enig huiswerk vooraf en tussen de sessies door, gevolgd door een gezamenlijke presentatie van het resultaat aan het eind van het 2e dagdeel.
Wil je meer weten? Neem gerust contact op met Joost Dusseljee of bel 030-232 48 22
Stichting VO-content werkt zonder winstoogmerk. Ook staat VO-content geregistreerd bij het Centraal Register Kort BeroepsOnderwijs (CRKBO). Dit betekent dat ons aanbod BTW-vrij aangeboden kan worden.